onsdag 14. mai 2008

Magic, en sann intelektuell prøve.





Ja, denne gangen er oppgaven å presentere en av hobbyene våre. Jeg valgte å presentere en hobby jeg er veldig ny i. Sant å si så begynte jeg for nøyaktig 4 dager siden. Det var da jeg kjøpte min første pakke med kort i kjelleren på rådhusgata 37 i Drammen. Et sted som er kjent som "nerdenes hus" jeg snakker om Drammen Spillforening.




"Magic" er en ukorekt betegnelse, det som er riktig å si er "Magic the Gathering" eller MtG. MtG kort er delt inn i 5 farger; Swamp (sort), Forest (Grønn), Mountain (Rød), Plain (Hvit), og Island (Blå). Alle fargene har ulike fordeler (og ulemper), men de skal ejg ikke gå nærmere inn på nå.




MtG er et kortspill der hvor du tar rollen som en "planeswalker" en kraftig trollmann som kan kalle frem monstre, og har magiske evner. Målet med spillet er å få alle motstandernes liv ned til 0 før han (eller henne) gjør det med deg. Du starter alltid med 20 liv men det finnes kort som øker dine liv eller senker motstanderens.




Men hva er det som skiller MtG fra de andre utallige "rpg kortspillene" som finner her i verden? I magic må du bygge decken din (altså samlingen med kort du skal spille med) selv. Velge den strategien som passer for deg, fylle ut kortenes svakheter osv.. En deck skal inneholde min. 60 kort (ingen øvre grense) men jo flere kort du har i decken jo mindre sjanse er det for at du får de kortene du trenger.




Har du lyst til å lese mer om magic gå inn her:




eller


Ingen kommentarer: